MagyarNyelvválasztásEnglish

Kulcs a generációkhoz. Simonyi & Tóth HR tanácsadó iroda rendezvénye
2016. szeptember 29.
Több, mint 70 vállalatvezető és munkaügyi szakember vett részt a Simonyi és Tóth „Kulcs a generációkhoz” konferenciáján, 2016. szeptember 29-én.

Hírek

„Lejárt az üvöltöző, szigorú szemű főnökök ideje”

| 2016. szeptember 29.

Több, mint 70 vállalatvezető és munkaügyi szakember vett részt a Simonyi és Tóth „Kulcs a generációkhoz” konferenciáján, 2016. szeptember 29-én. Mit vár el a munkaerőpiacra most kilépő nemzedék a munkaadóktól? A vállalatok hogyan tudják megtalálni és megtartani a tehetségeket? Melyek a fiatalabb generációkat motiválni tudó vezető legfontosabb tulajdonságai? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az előadók.

A vezetőknek is változni kell, a poroszos vezetői modell ma már nem hatékony

„A fiatalok sem szeretnének mást, mint boldogulni, karriert csinálni és persze pénzt keresni. Viszont türelmetlenebbek és gyorsabban akarják az előmenetelt, mint az elődök, miközben kevésbé tisztelik a tekintélyt és a tapasztalatot. Az internet az okoseszközök nagyon egyszerűvé teszik számukra az információhoz való hozzáférést. Ráadásul az új korba „beleszületett” nemzedéket, pedig bizonyos szempontból sokkal magabiztosabbá teszi ez az információ bőség, miközben sokszor kérdéses a valós szakmai teljesítmény.” Legalábbis így látja Simonyiné Tóth Judit, aki több mint 20 éve foglalkozik vezetői tanácsadással, a Simonyi & Tóth Személyzeti tanácsadó iroda vezetőjeként. A szakember szerint elsősorban a vezetőknek kell megtalálni új motiváló eszközöket, ha szeretnének felül kerekedni ezen a helyzeten és a különböző generációk hatékony és sikeres együttműködését akarják elérni. Ismételten a vezetők felelőssége az, hogy a megváltozott feltételeket megfelelő eszközökkel kezeljék. Mindezt megerősítették a kerekasztal beszélgetésben résztvevő szakemberek, akik úgy látják, ma már lényegesen rugalmasabb és nyitottabb gondolkodású vezetői attitűddel kell a problémákhoz állni.

A vezetők hozzáállása döntő a sikerben: legyünk „jó fej” vezetők

Tari Annamária

Tari Annamária a Csepeli  György  által leírt fordított szocializáció jelenséget idézte, vagyis a fiatalabbak technológiai jártasságuk és felfedezőkedvük okán lépéselőnybe kerültek a náluk idősebbekhez képest, ezért az életkori, tapasztalati fölény nem biztos, hogy ellensúlyozni lesz képes a fiatalok technikai tudását. Véleménye szerint ez a generációs konfliktus csak úgy oldható fel, ha a tapasztaltabb vezető nem szorong attól, hogy a fiatalabbak bizonyos területeken többet tudnak, vagyis belátja, ha nem tudja a választ egy adott kérdésre. „Kezeljük lazán a konfliktusokat, legyünk jó fej vezetők” – tanácsolja a szakember.

dr. Mészáros Aranka,

Hasonlóan látja mindezt dr. Mészáros Aranka, a Szent István Egyetem docense is, aki szerint az idősebb vezetőknek kell szocializálnia a fiatalabbakat a munkára, és elfogadtatni velük a csoportnormát. „Sokat tanulhatunk egymástól. A konfliktusokat nem autokratikus módszerekkel, hanem őszinte kommunikációval és egyfajta partneri viszony kialakításával lehet kezelni. A vezetőknek tehát azt érdemes megtanulniuk, hogyan formálhatják aktív csapattaggá a gyakran lustasággal vádolt fiatalabb generációkat, ahelyett, hogy a letörésükkel próbálkoznának.” – összegezte.

A vezetők hozzáállása döntő a sikerben: nincs rossz generáció

Simonyi Judit

A jelenlegi gazdasági környezet, az állandósuló munkaerőhiány, a generációs különbségek, a munkahelyen egyszerre jelenlévő 4 generáció és a folyamatos teljesítménykényszer a vezetők számára elengedhetetlenné teszi, hogy először ők fejlesszék, változtassák vezetői repertoárjukat. Csak így tudnak megfelelni a tulajdonosi elvárásoknak. „A legfontosabb, amit meg kell érteni, hogy nincs rossz generáció. Mindenkinek megvannak az értékei és ezekre a változatos értékekre érdemes építeni. A vezetők vagy alkalmazkodnak ehhez, vagy elbuknak. Hiszen, ha rosszul teljesít egy csapat, általában nem a játékosokat, hanem az edzőt küldik el. A sikerben pedig döntő a kommunikáció.” – tette hozzá Simonyi Judit a szakember.

8 tanács az intergenerációs konfliktusok kezelésére:

Simonyi Judit szerint szerint a generációs különbségek kezelés sok esetben nem egyszerű, de van néhány standardizálható lépés, amelyek segíthetnek kezelni és még inkább megelőzni a konfliktusokat:

  1. Tegyük lehetővé a nyílt kommunikációt: az őszinte nyílt beszéd még akkor is bizalmat ébreszt, ha az egyik fél számára nem is feltétlenül jó hír, amit hall. A fiatalabb generáció tagjai tiszta, átlátható kommunikációs rendszert igényelnek.
  1. „Felnőtt módon" kezeljük egymást: Az Y-, de főként a Z-generáció tagjai ahhoz szoktak hozzá, hogy azonnal kielégítik az igényeiket. A vállalatoknak olyan céges policy létrehozására kell törekedniük, amelyben egyértelművé teszik az elvárásokat. Adjuk nekik vissza a felelősséget, és az igényeik szem előtt tartásával, kössünk megállapodásokat velük.
  1. Fontos a rugalmasság: Az Y- és Z generációnak már sokkal fontosabb érték az munkakörnyezet és a rugalmas munkavégzés, mint az elődöknek. Nehezen tolerálják, ha a nyolc órás munkaidőt egy helyben kell letölteniük. Az otthoni munka lehetővé tétele komoly megtartó erőt jelenthet.
  1. Számoljunk le az előítéletekkel, és az értékekre koncentráljuk: leggyakrabban a saját feltételezéseinkkel okozunk kárt. Lássuk be, hogy a munkaértékek – mint az anyagiak, az önérvényesítés, a biztonság, a karrier, a változatosság – minden generációnál fontosak, csak a prioritás változott meg.
  1. Tegyük lehetővé a fejlődést: a tanulást támogató vállalati kultúra kialakítása, a folyamatos képzések, tréningek, vagyis alehetőség aszakmai- és karrierismeretek tudatosabb építésére, nagy megtartó erőt jelent az új generáció számára.
  1. Legyen a visszajelzés a napi rutin része: a neveltetés és az online tér infantilizáló hatása miatt az Y-generáció a visszajelzést lényegesen fontosabbnak tartja, mint az elődök, minden vezetőnek érdemes tehát több energiát fektetnie ebbe.
  1. Képezzük a vezetőket: a vezetők és középvezetőkkommunikációs képességeinek javításával jelentősen csökkenthetjük a konfliktusok számát, hatékonyabbá tehetjük a csapat munkát.
  1. Nagyobb fókusz a vállalati imázs építésére, „employerbranding”-re: a fiatalabb generációk vonzódnak a magasabb küldetéssel rendelkező vállalatokhoz. Ezért érdemes nagyobb fókuszt helyezni a munkáltatói márka kialakítására, az értékek kommunikálására.



vissza

A Konferenciáról

Kulcs a generációkhoz, Simonyi & Tóth HR tanácsadó iroda rendezvénye

Rendezvény időpontja:
2016. szeptember 29.

Helyszíne:
Corinthia Hotel Budapest

Előadók:

Dr. Tari Annamária pszichoterapeuta
- Baby Boomerek, X, Y, Z – Miben mások?

Dr. Mészáros Aranka egyetemi docens
Motivációs különbségek a generációk között

A kerekasztal beszélgetés résztvevői:
Éber Anna CEO
Mol Austria Handels GMBH

Juvancz Bea executivedirector
Morgan Stanley Finance

Szlovák Gergely operatív igazgató
IBM Data Storage Systems Kft.

Karsheh Nabil Vice President,
IP Production Services, IT Services Hungary Kft.

Friss állásajánlatok

Kapcsolat

SIMONYI & TÓTH KFT.
1015 Budapest
Szabó Ilonka u. 71/A
1255 Budapest, Pf. 194.

Telefon / Fax: +36 (1) 214-1286
E-mail: info@sandt.hu

Az AIMS International magyarországi partnere

Az AIMS magyarországi partnere

A Simonyi & Tóth Tanácsadó Iroda 1997 óta tagja és magyarországi partnere az AIMS International (Association for International Management Search) nemzetközi tanácsadó szervezetnek.